fredag 31 augusti 2012

Mall på bröllopskläder

Här kommer mallen på bröllopskläder tillslut.
Min rara man har hjälpt mig scanna in mallarna. De är ritade på A4.

Jag börjar med att visa två bröllopskort, för man kan göra kavajen på 2 sätt.

Bild 1.

För fler bilder
  http://www.stephis-kort.blogspot.se/2011/04/brollopskort.html

 Bild2.


 För fler bilder
 http://www.stephis-kort.blogspot.se/2012/07/brollopskort.html



Så här gör du:

 Klipp ut alla delar.

Klänningen:
1. För att få mer effekt på klänningen kan du embosssa den. Jag valde en blommig swirl som jag tryckte lite här och där. Jag valde vit cardstock till klänningen och cremefärgad embossingpulver.
2. Fäst den översta delen på klänningen med 3d kuddar, sätt inte högst upp vid midjan.
3. Sätt dit ett fint band runt midjan på klänningen.

Kostymen:
Denna har jag för länge sedan sett på nätet,var minns jag ej. Jag har gjort en egen mall av kortet jag såg.

Den kan göras på 2 sätt, se bild 1 och 2 ovan.
Bild 1:
1. Biga ett svart cardstock 12*12 på 3 och 9 inch.
2. Använd ena framsidan som kostym.Fäst klänningen på andra sidan så den faller över lite på kostymen. Det blir att man tar tag i klänningen för att öppna kortet.
3. Dekorera den svarta delen av pappret med vit skjorta, svart kostymkrage. Gör en fluga och dekorera med pärlor som knappar på skjortan.

Bild 2:
1. Gör klänningen på samma sätt.
2. Placera kostymen först på kortet.
3. Sätt dit skjortan och dekorera som ovan.
4. Fäst klänningen lite över kostymen så att ena ärmen ej syns. Vill du att den ska synas kanske du bör göra en noggrannare ritad kostym.
Denna variant kräver en annan variant av vik.

Hänvisa gärna till detta inlägg så blir jag glad! 

Ha´t så kul!!!







5 kommentarer:

  1. Så fint kort! Och helt perfekt för mig att låna din mall. Skall på bröllop på lördag och mina egna idéerna till kort var si sådär roliga. Stort tack!

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort och tack för beskrivningen.Kram

    SvaraRadera
  3. Nu har jag gjort klart kortet och lagt ut på min blogg, tyvärr inte bästa fotot på det. Tack än en gång för mallen!

    SvaraRadera
  4. Tack Stephi för den fina kommentaren på min blogg. Jag tycker att mallen var toppen och den var väldigt bra och enkel att följa!

    SvaraRadera
  5. Tack!
    vilka fina kort, nu ska jag pröva att göra dessa kort.
    Det är skoj när man kan få mallar,
    Tack
    mvh Annemarie

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.